Agri Nord klager over SKAT
Agri Nord klager over behandling hos SKAT
Sagsbehandlingen hos SKAT er for dårlig. Det mener Agri Nord, der har klaget direkte til skatteministeren.
Langsommelig og mangelfuld behandling af sager hos SKAT. Den oplevelse har Agri Nord haft i forbindelse med håndtering af skatteforhold for kunder.
Blandt andet har indtil nu været tre års ventetid på at få behandlet en sag i Skat, og sagen blev først taget op, da Agri Nord klagede til Skatteankestyrelsen med henvisning til Folketingets ombudsmand.
Derfor har økonomikonsulent og skatteekspert hos Agri Nord, Torben Carstensen, klaget direkte til skatteminister Karsten Lauritzen.
- Det er skræmmende at der skal en henvisning til folketingets ombudsmand til for, at man kan få en klagesag behandlet, siger han.
Ingen tager ansvar
I samme sag er det endnu ikke oplyst, hvad kunden skylder Skattestyrelsen. Det beløb forsøgte Agri Nord at få oplyst, men blev i timevis viderestillet mellem Skattestyrelsen og Gældsstyrelsen uden at få noget svar.
- Det er ikke rimeligt, at det skal være så svært at få at vide, hvad man helt konkret skylder, siger Torben Carstensen.
Sag sendt videre
Skatteministeren skriver i et svar til Agri Nord, at han ikke kan gå ind i konkrete sager.
Han medgiver dog, at sagsbehandlingerne er for lange, og at borgere og virksomheder skal føle sig rimeligt behandlet af skattemyndighederne, samt at ens sager bliver behandlet hurtigt og korrekt.
- Jeg er enig i, at sagsbehandlingstiderne i Skatteankestyrelsen generelt er for lange, skriver ministeren i brevet.
Han har derfor sendt Agri Nords henvendelse videre til Skatteforvaltningen.